15 April 2014

busuk hati
setiap kali ada orang cakap depan aku yang setiap dugaan datang dalam hidup kita adalah bahana sifat dan perangai dalam perbuatan kita--

aku jawab:
tak baik kau busuk hati pada tuhan--
bersangka buruk pada dia.

entah.
apakah cuma aku.
agaknya mungkin memang hanya aku yang merasakan setiap yang berat dipikul badan adalah juga hadiah indah dan melazatkan?


kerana apa yang mata aku lihat adalah ini:
HANYA dari kesusahan yang diterima dengan senyum dan kesabaran--
bakal mendatangkan rezeki yang banyak berkoyan2.

bermakna--
lebih besar beban di bahu kita--
LEBIH rezekilah kita nantinya.

entah.
mungkin cuma aku.

apa pun juga,
jangan sekali2 datang pada aku--
dan kata:
ini semua balasan tuhan pada dosa kita.

balasan atau tidak--
itu bukan hak kita untuk cerita2.

tuhan aku baik.
dan aku suka apa saja yang datang dari dia.



♥ TERIMA KASIH. DATANG LAGI ♥

No comments:

Post a Comment