21 July 2013

AKU PENDOSA


  • percaya pada cintanya tuhan. pada rahmaan. pada rahiim. orang boleh bilang apa saja. kita yang tahu apa dalam hati kita. kita semua pendosa. tak perlu malu sehingga jadi ignoran dan tak peduli. jangan pernah hilangkan setiap sesal dalam hati. hanya dari sesal datang segan pada diri sendiri. tertunduk dongak, terjatuh bongkak. sesal itu peringatan kita tentang kebodohan dulu-- maka jangan buat lagi.


  • andai datang siapa2 bertanya tentang masa lepasmu-- ubah. jangan lagi kita jawab dimulakan dengan "i have no regrets in life". kemudian disambung "i am proud with the mistakes i made". dan secara default akan disusuli dengan "for it made me who i am today". 

  •  bilangkan-- "aku bersyukur atas setiap kesilapan yang telah pernah aku perbuat. kerana in away, itu adalah cara tuhan mengajar aku sesuatu tentang sesuatu. namun andai aku ditembungkan dengan situasi yang sama-- aku berdoa agar di setiap kali pertembungan itu-- aku memilih untuk melakukan yang lebih baik dari yang sebelumnya". ikhtiar. always choose the betterment. yang lebih baik. sebab tak ada 'hari ini' yang paling sempurna. there is ALWAYS a room for improvement. thing you could have alter.


  • :) kita manusia. kita penuh cela. tuhan sendiri selalu beritahu. maka terang2 dia tahu. jadi kenapa perlu kita terlalu malu untuk mengaku kita pendosa? kenapa perlu malu semata2 demi manusia yang sama2 pendosa? embrace yourself. terima diri kita apa adanya. terima kita ini ada sompeknya. sesalkan. dan ikhtiarkan.

♥ TERIMA KASIH. DATANG LAGI ♥

No comments:

Post a Comment