4 September 2013

HATI RONYOK


aku ingin hidup yang itu.
rumah biasa2, tapi riuh memecah bulan.
suami biasa2, tapi teguh merangkul badan.
hidup biasa2, tapi kukuh menongkah taufan.

itu bahagia aku.






dan bayangkan andai kamu punya satu lukisan sedemikian di atas,
kau tunjukkan pada orang,
tapi engkau ditertawakan.

apa kamu rasa?

*diam*

benar.
hidup aku tidak patut dimegah.
bahagia aku sangat harus disumpah.

*diam lagi*






biarkan aku gembira dengan habuan aku.
aku aman dengan pekakas hidup yang murah ini.
dan aku sebenarnya gembira engkau tidak hendakkan yang sama.

kerana keistimewaan ini, cuma aku yang punya.
kerana keistimewaan ini, aku rasa berjuta dollar.





i feel like a million bucks.

feel.
rasa.
milik aku.

carilah mimpi yang lebih membahagiakan.
cumanya, usah merendah2kan keluarga dan teman2 aku.
kamu telah benar2 menyinggung.

*diam*


harga diri aku,
adalah untuk aku nilaikan.
bukan orang lain.

ini trofi aku.
dan aku suka sama ia.

♥ TERIMA KASIH. DATANG LAGI ♥

No comments:

Post a Comment